torsdag 10 mars 2011

Torsdag

Idag fick jag sovmorgon enda till klockan elva! Hur skönt som helst.
Vad är det med mina barn!? Dom bajsar hela tiden! Dom är dåliga i magen och bajsar minst fem gånger var på en dag, plus att inatt har båda bajsat en gång var... Måste ha med tänder och göra eller nå för ingenting hjälper. Dom har haft såna här perioder förut så det är nog inget att oroa sig för, men dom blir ju så röda i rumpan stackrarna... Och det går åt sååå mycket blöjor! Hoppas verkligen att det går över snart, det har hållit på i ca sex dar nu.
Min syster skulle komma och sova över hos oss nu när det är sportlov, men hon fick magsjuka i söndags och kände sig fortfarande hängig igår så jag hoppas att hon orkar komma till helgen iaf. Jag hör någon ny varje dag som har fått magsjuka tror ja, det är vansinne, när ska det sluta?
Utslagen i händerna är fortfarande kvar men syns inte lika väl och kliar knappt något alls, ska prova sola en gång till nästa vecka och se vad som händer, hoppas att det går bra, vill så gärna ha lite färg till sommaren! Förra sommaren solade jag inte något alls, en barnmorska eller sjuksköterska, minns inte, sa till mig på ett RUL att jag skulle undvika att sola närmaste året efter förlossningen för att bristningarna skulle blekna bättre då, så det gjorde jag. Visade inte magen en enda gång förra sommaren, men i år ska jag sola så det står härliga till och förhoppningsvis har jag lyckats gått ner dom kilona jag vill så jag till och med kan visa mig på stranden i bikini. Åh att bero på bikini så måste jag köpa en ny för den gamla är för stor, ja den är för stor, skit kul att man fick ännu mindre bröst efter att man fått barn när alla alltid ha sagt "vänta tills du får barn!" när jag ha påpekat mina små bröst... Tur att det inte är något som jag mår dåligt över längre , hade jobbigt med det när jag var yngre men nu när man är äldre har man insett att det finns saker i livet som spelar mycket större roll än Bh storleken.
Nu ska jag städa upp oredan som mina små troll har gjort under tiden jag har skrivit det här!
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: