måndag 23 augusti 2010

När fick du reda på att du var gravid? 23 April 2009
Blev det en chock? Ja!
Hur gammal var du? 19
Hade du mycket halsbränna? Lite grann
Spydde du mycket? Om ja inte minns fel så kräktes jag en gång, men var illamående då och då i början av graviditeten.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Älskade kaviar helt plötsligt.
Hade du mycket foglossning? Lite bara
Hade du sammandragningar? Ja massor.
Ditt sf mått som störst? Som störst vet jag inte men i vecka 34 var det 41 cm.
Har du fått bristningar? inte så farligt men lite har man fått.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Trodde att det var en pojke och en flicka.
Vad hoppades du på? En av varje men huvudsaken är att dom är friska!
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja i fötterna och fingrarna i slutet.
Hur mycket gick du upp i vikt? 19 kg
Hur ser du på graviditeten idag? Ganska lätt för att vara en tvillinggraviditet, har absolut inget att klaga på!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Lugn men ganska snabb.
När började din förlossning? Fick värkar den 6 December 2009, var då i vecka 35+3
Hur lång tid tog det? Hade värkar i 19 timmar, fick nog och valde snitt.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? Först påstod dom att jag var öppen 5-6 cm, men det visade sig vara 2-3, dom undersökte mig mitt i en värk fösta gången.
Vad tyckte du var jobbigast? Minuterna innan snittet tror jag, hade så ont och tiden gick sååå sakta!
Var du rädd för något? Nej, tror inte det.
Grät du? Det brast till slut på grund av smärtan och det var då jag valde snitt, och när jag hörde tjejerna skrika när dom föddes!
Skrek du? Tror inte det, kan inte minnas att jag gjorde det.
Tog du nått smärtstillande? Ja, epidural, helt underbar!
Blev du sydd? Ja, eftersom det blev snitt.
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Inte en aning, många!
Hade du någon nära med dig? Sambon
Hur stor var bebisen? Agnes 2225g och 44 cm, Tove 2240g och 45 cm.
Blev det en pojke eller flicka? Två vackra flickor.
Vad fick hon heta? Agnes Molly och Tove Joline
Hur ser du på förlossningen idag? Jag ångar att jag gav upp men över lag så var det en bra och lugn förlossning.
Var allting värt det?
Absolut!
Ammar du?
Nej, ammade bara några veckor.
Hur gammal är bebisen nu? 8 ½ månad
När kommer nästa barn?
När vi båda har jobb och har köpt hus.

3 kommentarer:

Marie sa...

kul med såna här "listor" :) så man får veta lite hur graviditeten varit :) nu har barnbidraget kommit så ska vi träffas nån dag nu då kanske?

Marie sa...

Kanske är lite roligare om vi är själva med barnen va? :p jag kan ju komma hem till dig någon dag istället om du vill :)

Marie sa...

Okej, då får ja väl komma när ni fyttat då :)