torsdag 26 augusti 2010

Länge sen igen...

Det blir inte av att jag bloggar så ofta nu, är mycket packande och rensande. Men en uppdatering av det senaste: Tjejerna kryper nu! Så nu får man vara med överallt. Dom har redan vält ut katternas vattenskål, dragit ur kablar, dragit i lådor, dragit ner en stol och jagat katter. Och såklart ramlat och slagit sig ett antal gånger. Dom är så duktiga! Dom är för det mesta jätte smidiga och bara far över golven. Dom försöker redan resa sig med hjälp av möbler och alla kartonger som står här hemma nu.
Vi har packat en hel del nu, packade ner alla gardiner, handdukar och sängkläder idag i en bamse kartong så den är super tung! Inte mitt problem, jag ska inte bära den :P
Vi håller på att leta möbler mest hela dagarna nu också, är på jakt efter tv-bänk och en vit skänk till hallen. Tror att vi har hittat det nu faktiskt.
Just nu försöker jag få tjejerna att sova men dom vägrar! Dom bara sätter sig upp hela tiden... Stackars Robin hade fått svetsblink idag på jobbet.. Han har haft super ont hela kvällen och det bara rinner ur ögonen på honom. Nu har han faktiskt lyckas somna så jag hoppas att han sover hela natten nu så att han slipper det onda.
Imorgon har vi inga planer. På lördag ska vi till tjejernas morfar och äta surströmming, Robin äter inte det så han ska äta rostbiff och potatis sallad.
Vi har bytt bilbarnstolar nu, dom verkar kanon tycker jag, problemet nu när vi satt båda stolarna bak är att man knappt kommer in i framsätena, var tvungen att flytta dom så långt fram för att få till lutningen på barnstolarna. Så jag tror nästan att vi får sätta en fram och en bak som förut. Det är ju en fördel om man kan köra bilen också!
Nu blev det ganska lång men nu har jag uppdaterat er lite iaf. Ska fortsätta försöka söva mina små änglar nu...

Inga kommentarer: