måndag 23 januari 2012

Tankar...

Far runt mycket tankar i mitt huvud just nu. Den största är att jag sååå gärna vill skaffa häst! Saknar allt som har med hästar och göra! Saknar till och med att mocka! När jag var i tonåren red jag väldigt mycket, sen ramlade jag av och skadade ett finger, efter det blev det aldrig sig likt. Jag var skrämd, osäker och som att inte det var nog så hände det andra olyckor med hästarna.. Efter ett tag i all sorg och förvirring så försvann intresset mer och mer... Senare blev jag gravid och fick mina underbara flickor och efter att dom kom till välden har jag väll inte riktigt haft tid att ta upp intresset igen även om det alltid funnits i bakhuvudet! Men nu känner jag mig mer sugen för varje dag! Robins syster har häst, så nu har jag bestämt med henne att jag ska börja rida hennes häst för att få in vanan igen, och det känns så jävla bra! Jag hoppas att det är som att cykla så att jag inte har glömt allt!
En annan sak som tär på mig är det här med jobb. Jag börjar bli rastlös, känner mig dålig för att jag inte drar in nå pengar... Och för att jag över huvud taget ska ha råd att ha en häst (foderhäst till att börja med) så måste jag ha ett jobb! Känner mig bara så vilse... Och jag känner mig själv, jag kan inte ta ett jobb vart som helst, om jag inte trivs så går det inte, jag har gjort den tabben och jag hatade varje minut! Stog gråtandes på jobbet varje dag. Och då blir det inte värt det. Jag kollar arbetsförmedlingens hemsida varje vardag i hopp om något som jag kan söka, men oftast så krävs det utbildningar som jag inte har.. Har en nära vän som ringt runt på alla möjliga butiker här i stan men inte fått något napp så nu känns det också hopplöst.. Inte för att jag inte kan försöka också men att jag antagligen också kommer att få höra samma sak "inte just nu".. Men men kan inte få mer än ett nej så det är väll bara att ta tjuren vid hornen och kämpa på!

Inga kommentarer: