måndag 14 mars 2011

Måndag igen

Då var det måndag igen, snart är det vår på riktigt! Idag är jag utan bil igen, hoppas att han ska jobba på hemmaplan snart så att jag åtminstone kan gå och hämta den, det är lite svårare när han jobbar 7 mil hemifrån... Har funderat över min föräldrapenning. Har bestämt mig för att stanna hemma över sommaren. Och om jag tar ut 7 dagar i veckan så räcker mina dagar till 20 augusti, och om jag tar ut 5 dagar i veckan räcker dom till 25 september. Där har vi mitt dilemma. Sommaren är ju inte slut den 20 aug men jag vet inte om ekonomin kommer gå ihop om jag bara tar ut 5 dagar... Jag har begärt till den 20 maj nu en gång så får vi väll se då hur det ser ut, Robin söker jobb som en galning så jag hoppas att vi kan klara oss även om jag är hemma till september!
Igår var först Malin och Sid här medan R och Emil tränade sen kom min pappa, mina systrar, pappas tjej Carina och hennes dotter här och hälsade på. Vi fikade och babblade och ugnarna fick leka av sig lite. Agnes blev helt förstörd när moster Sanna skulle åka hem, hon blev jätte ledsen när hon gick, så har ingen av tjejerna gjort förut, gullunge! Ikväll är det äntligen kalas för Robins lilla syster som fyllde år det 6:e men sjukdomar har kommit i vägen. Ska bli gott med lite tårta! Nu ska jag hänga tvätt och sen sätta mig i soffan en stund innan barnen vaknar. Ha en bra dag i vackra vädret!

Inga kommentarer: