lördag 8 januari 2011

Lördag

Börjar med att be om ursäkt för den dåliga uppdateringen, orken har inte funnits.
Agnes är sig själv igen och äter och dricker som vanligt, tack o lov! Hon sover mycket bättre också.
I onsdags fyllde mitt hjärta 21 så i torsdags var det kalas, av mig fick han en tröja, tre par boxershorts och ett armband. Av sin familj fick han en verktygslåda, av min pappa fick han ett rikspresentkort, och av min mamma fick han pengar.
Igår var vi bara hemma och mös. Idag ska vi till flickornas farmor, hon och Robin ska skotta av hennes altan tak. Och imorgon kommer min syster och sover över igen :)

Ungarna är så söta nu, dom har börjat säga katt, fast dom säger datt! :D Och Tove kan säga tack och pappa också. Så orden som sägs är mamma, titta, datt, tack och pappa än så länge. Men hörseln har dom fortfarande inte fått tillbaka! Håller verkligen på att bli tokig nu.. Det är så frustrerande när dom inte lyssnar, i bland, väldigt väldigt sällan kan dom lyssna på Robin.
Tove har dykit över armstödet på soffan rakt ner i golvet två gånger den här veckan men det har gått bra tack o lov! Dom har även nästan vält byrån i deras rum, också två gånger. Tove sätter sig i understa lådan och Agnes lutar sig mot den och då tippar byrån framåt, men tack vare att Tove har suttit i lådan så har den inte tippat helt, så nu har jag vänt på byrån så att lådorna är in mot väggen fram tills vi skruvar fast byrån i väggen.
Jag funderar fram och tillbaka på om det är dags att flickorna ska börja sova i sitt rum. Dom är så förskräckligt lätt väckta så det är löjligt vad man måste smyga när man går och lägger sig. Anledningen till att dom fortfarande sover med oss är för att dom vaknar fortfarande så många gånger på nätterna och det är så långt mellan deras och vårat rum så jag skulle inte höra, så då skulle jag vara tvungen att ha babyvakten på hela nätterna.. Jag vet inte, det går ju att prova förstås, känns det inte bra så är det ju bara att flytta in dom till oss igen.

Inga kommentarer: