fredag 10 december 2010

I städtagen

Idag har jag städat hela långa dagen, började tidigt imorse och blev nyss klar. Puh... Nu återstår bara att blåsa upp ballonger och baka tårta imorgon, serpentinerna har jag redan fixat så dom hänger lite här och där, men jag törs inte blåsa ballonger idag utifall luften går ur dom inatt. Har ingen lust att göra det med än en gång! Och så ska jag som sagt baka tårta, en maräng tårta med rosa grädde och mandarinklyftor på burk blir det, det blir nog gulligt. Ska även hämta smörgåstårtor ikväll som Robins syster har gjort till imorgon, det ska bli sååå gott!! Var hur länge sen som helst som jag åt det.
Det tjatiga med kalas och att man har städat så att man är helt slut är att imorgon när gästerna har gått hem så är det näst intill lika smutsigt som det var innan jag städade, plus att vi ska ha "rikigt" barnkalas på söndag så jag måste garanterat dammsuga imorgon kväll igen....
Jag är så himla nyfiken! För det första så har pappa köpt så stora födelsedags presenter åt tjejerna att han måste ta firmabuss för att få hit dom. Plus att jag och Robin tydligen ska få julklappar eller julklapp av min mormor och morfar imorgon av helt okänd anledning! Undra vad det är dom har hittat på, det återstår att se imorgon, känner mig som ett barn på julafton ;P
Nu är det dags att börja fundera på middag.. Usch vad jobbigt det lät, men men äta bör man annars dör man.

Inga kommentarer: