onsdag 17 augusti 2011

Dagis

I måndags började vår inskolning på dagis här i Stugsund där vi bor. Det har gått hur bra som helst! Dom tar för sid och sitter inte alls bara i mitt knä som jag trodde att dom skulle göra. Alla fröknar är jätte gulliga och snälla och lokalerna är super fräscha! Idag fick jag och dom andra två mammorna som också skolar in sina barn gå till personal rummet och fika lite en stund. Barnen grät när vi gick, och det värkte lite i mammahjärtat, men det hade gått jätte bra efter en liten stund! Imorgon ska tjejerna så äta lunch där för första gången, även då utan mig, sen gör vi lika på fredag och måndag sen på tisdag ska dom vara där hela dagen mellan 9.00 och 14.00 helt utan mig! Det kommer att vara tufft men jag behöver det här, att få vara ensam några timmar tre dagar i veckan. Att få städa i lugn och ro, att få handla utan att behöva stressa och fram för allt att söka jobb!
Idag kommer min mormor och morfar på besök, dom kommer nog när som helst så jag borde nog väcka tjejerna nu!
Inatt sov dom från 21 till 08 non stop! Hur skönt som helst, det har inte hänt på säkert 6 månader!

Inga kommentarer: