söndag 27 mars 2011

START

Idag startar mitt nya liv. Jag börjar nämligen banta idag. Jag ska dricka måltidsersättning nu i några dagar för att "kicka" igång det hela sen gå över till vanlig mat men utesluta kolhydrater, förhoppningen är att gå ner några kilo till sommaren. Har vägt mig och skrivit upp alla intressanta mått och tagit "före" bilder. Kommer att visa resultatet här varje vecka.

I onsdags började Tove få röda handflator och det har bara blivit värre nu under helgen och hon kliar sig mycket och sover därför dåligt. Ringde 1177 idag men kötiden var så lång så jag gav upp, ringer hälsocentralen imorgon ist och hoppas att jag får komma in med henne på en undersökning. Hon har även blivit lite förkyld, lill skruttan, det kan inte vara lätt när man inte kan tala om hur man mår och känner sig.. Agnes flagnade ju i händerna och fick torrsprickor för några veckor sen men det har gått över helt, även jag har ju haft utslag och klåda i händerna och har fortfarande lite utslag kvar. Undra om det kan ha ett samband? Hoppas att dom vet vad det kan vara så att hon kan få något mot det, är vidrigt när det kliar i händerna!

Igår var vi till barnens morfar och hälsade på. Hans tjej Carina bjöd på super god lasagne och marängtårta! Det tackar vi för.

Robin jobbar idag, känns konstigt att vara ensam på en söndag. Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på, hade vela ta en promenad men det är kallt och blåser så med förkylda barn är det nog ingen bra idé att gå ut.

Inga kommentarer: