tisdag 1 mars 2011

Magsjuka....

Ja förra veckan var det våran tur. Natten till torsdag fick Agnes det, natten till fredag Tove, och natten till lördag fick både jag och Robin det! Men ungarna sov hela natten så det gick bra, sen i söndags var man inte särskilt pigg men det gick det med fast man hade två bråkiga töser hemma hela dagen :P
Så idag har jag städat bort alla baciller, har dammsugit, torkat alla golv och handtag överallt och skurat badrummet grundligt, så nu känns det fräscht här hemma igen!

På torsdag fyller tjejernas kusin Freja 2 år och till helgen fyller deras faster 16 så i helgen blir det kalas igen, var och handlade presenter igår så det är klart.

Har bestämt mig för att gå ner i vikt till sommaren, vill helst gå ner ca 7 kg men vi får se hur långt jag kommer. Problemet är bara att jag inte har hittat någon metod som jag har känt att "ja, det här passar mig"... Ska kika runt lite mer, senaste jag läste om var LCHF som verkade vara bra, då får man äta fett men inte kolhydrater. Har även varit inne på drinkar men jag har provat det och för det första så gick jag knappt ner något och när jag slutade så gick jag upp allt på en gång igen så det är nog inget för mig.
Kom gärna med tips om ni har några!

1 kommentar:

Marie sa...

Prova att bara dricka vatten, sluta med fikabröd/godis och inga kolhydrater. De brukar funka :)