tisdag 1 februari 2011

...

Alla sover, är bara lilla jag som är vaken. Robin skulle hämta mat på vägen hem från jobbet men det slutade med att jag fick åka för han fick migrän. Efter maten somnade han på soffan, jag försökte väcka honom efter en halv timme men fick inte liv i honom, försökte igen efter en timme men han vaknade inte så nu sover han sött på soffan och vaknar nog inte fören klockan ringer imorgon bitti. Tjejerna fick lägga sig strax efter åtta efter mycket trots och osämja men somnade inte fören vid nio. Jag har precis tagit ett varmt bad i lugn och ro, nu myser jag runt i morgonrock, tänker göra mig en kopp te och sätta mig i soffan en stund, blir nog tidig kväll för mig också känner jag. Man vet inte vad natten tänker bjuda på för bravader så det är lika bra. Tove är lite täppt i näsan så hon vaknade ofta natten till idag men tror att det blivit bättre under dagen. Min mormor och morfar var in och hälsade på idag, dom hade med sig tre blöjpaket! Det är alltid välkommet! Tack! Imorgon kommer nog Malle och Alva in på en fika och på torsdag måste jag ta mig till Lild och köpa en barngrind, dom hade det som torsdagsklipp för 199kr, vilket är super billigt jämfört med alla jag har tittat på.
Vi håller på och dividerar fram och tillbaka på om vi ska köpa ny bil (begagnad men ny för oss). Det är så svårt med bilar, man vet ju aldrig vad man får! Våran bil ska besiktas i mars men den kommer inte gå igenom pga spruckna lyktor, abs lampa som lyser och säker mycket mer. Vi är inne på att köpa av bilfirma och då där igenom låna pengarna men jag är livrädd för att man ska bli lurad, och allt det här med ränta, avgifter och kontant insatser ger mig spader.. Men bara man hittar en firma som verkar vettig och man sätter sig in i allt och läser allt noga innan man skriver på något så ska det nog gå bra, Robin är inte lika nojjig som jag så jag får lita på honom. Han är även duktig på att prata för sig så det är nog ingen fara. Man ska bara hitta en bil man vill ha som inte finns tvärs över landet och till rätt pris också..
Nu blev det mycket babbel, gör en kopp te och sjunker ner i soffan nu. Natti Natti med er!

Inga kommentarer: