måndag 24 januari 2011

Måndag igen

Ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen!
I fredags var vi till Malin, Emil och Sid och åt middag. I lördags var vi bara hemma och tog det lugnt hela familjen. Och igår var vi till Robins mormor och åt middag, så vi har haft en trevlig helg.
Idag är jag och flickorna hemma, pappa Robin jobbar. Jag har en riktig slö dag idag, jag har mjukis kläder och har inte ens borstat håret, det är så skönt ibland att bara strunta i allt och bara vara hemma och ta det lugnt.
Tjejerna är och har varit ett tag, inne i en fruktansvärd trots! Jag har inte tyckt att det har varit så jobbigt men nu börjar det bli det. Dom lyssnar ju inte på ett ord, inte hur man än gapar och skäller, dom skrattar och tycker att det är skit roligt att göra sånt som man inte får göra.. Och Agnes har en sånt humör! Hon verkligen lägger sig på golvet och skriker när hon blir riktigt arg. Så nu ska vi köpa en grind in till deras rum och helt enkelt börja sätta dom där en stund när dom inte sköter sig. Jag hoppas att det ska leda till att dom lär sig att man inte får göra hur man vill och kanske börjar lyssna bättre.
Nu har jag en ugnspannkaka i ugnen som jag och tjejerna ska äta till lunch sen ska dom sova middag en stund.

Inga kommentarer: