onsdag 4 augusti 2010

Jag vill och vill inte....

Idag har vi haft regn non stop hela dagen, tjatigt som bara den, så jag och tjejerna har bara varit hemma hela dagen. Jag har plockat i lite skåp och slängt lite skit, tvättat och donat lite. Imorgon ska vi iväg och skriva kontrakt på nya lägenheten och säga upp den här, ska bli skönt att få det gjort, då är det liksom verkligen på riktigt.

Jag är röksugen som en idiot. Robin röker ju på jobbet och ibland har han cigaretter med sig hem så det har blivit att vi tagit en varsin på kvällen när flickorna har somnat, och när jag/vi träffar tjejernas farmor och faster blir det ofta något bloss. Nu har det dessvärre blivit att jag rökt varje dag i några dagar och det märks nu när det inte finns några.... Jag är så kluven när det gäller det där med rökningen. Robin vill röka men jag har sagt stopp när det handlar om att röka hemma dagligen för det vill jag inte med barnen. Jag vill och vill inte... Jag vill inte av flera orsaker, man stinker, det är dyrt och framför allt så får jag dåligt samvete när jag tänker på att flickorna i så fall måste växa upp i en rökande familj, vilket visserligen både jag och Robin gjort utan att dö men vi har ju börjat röka båda två vilket jag tror beror på det och jag vill ju absolut inte att flickorna ska börja röka på grund av oss! Men samtidigt med allt det negativa så är det någonting jag tycker är gott och jag mår bra av det (inte fysiskt såklart)...För mig är det avslappnande att ta en cigarett ibland. Sen jag och Robin slutade röka tjaffsar vi oftare och längre, förut när vi började tjaffsa och bråka så tog vi en cigarett och lugnade nerverna så att vi istället började diskutera och lösa problemet, det kanske låter löjligt men det är sant. Vad tycker ni om rökning när man har barn?
Det här blev ett långt inlägg, hoppas att ni orkar läsa. Nu ska jag återgå till tvn.

4 kommentarer:

Marie sa...

Kan du vara utan cigaretter ska du självklart vara det för barnens skull! Prova hellre en snus om du känner att du måste ha nikotinet för att lugna nerverna. De e vad jag tycker iaf, man måste ju sätta barnen först. Luktar du rök kommer dom också göra det :) men jag förstår dig, jag kan också bli sjuk sugen på en cigg ibland men jag kan låta bli :) Ska vi ses någon dag kanske? du kan ju höra av dig på sms eller nåt om du vill. kram

Jennie sa...

Vi ska till och sluta röka nu igen efter sommaren, har märkt på vår äldsta dotter att hon tar efter oss lite. Så i oktober e det dax att sluta röka helt igen, undrar hur många gånger man slutat nu egentligen... Denna gången hoppas jag verkligen att det e för gott..

Marie sa...

Ja de skulle nog funka bra, men måndag och tisdag går inte iaf de vet jag redan nu. Så vilken dag tycker du? :)

Marie sa...

ja men ska vi säga onsdag då? för jag kom på att ja nog inte kan torsdag heller :p