tisdag 20 juli 2010

Jakten fortsatte

Igår tog vi det lugnt, satt på stranden en stund men det blåste kallt så vi åkte hem igen. När flickorna hade somnat åt jag och pappa Robin jordgubbar med mjölk på balkongen, gott och mysigt en skön sommarkväll.
Ja, jakten fortsatte efter en ny lägenhet så idag när Robin kommer hem ska vi in till stan och titta på en 3:a på 110 kvm, den har badkar, tvättmaskin, diskmaskin och öppen spis. Jag hoppas att den är lika fin som jag har föreställt mig, verkar visserligen vara en ensam gubbe som bott där senaste tiden, men förhoppningsvis så är det bara tapeter som behöver bytas. Jag berättar senare hur den var.
Det är ett väldans liv här hemma nu kan jag tala om. Tove säger mamamama, babababa, gagagaga, och Agnes skriker, och hon skriker högt må ni tro! Ibland blir hon alldeles förvånad själv över hur högt hon lyckas få till det ibland. Dom sitter helt själva nu, hur skönt som helst! Jag badade båda två tillsammans för första gången själv igår, förut när dom badat tillsammans har jag haft hjälp, men nu gick det bra själv eftersom att dom sitter så bra, och blöt blir man. Nu ska jag drick upp mitt te och mysa med mina barn.

Inga kommentarer: