torsdag 22 april 2010

Trist väder

Vad deppig jag blir när det helt plötsligt är alldeles grått och trist ute. Jag tycker att det är jätte trist. Så det blir nog bara att vara hemma idag också, kan inte göra så mycket utan bil, och inte vill jag gå ut och gå när det ser ut att kunna börja regna när som helst.
Jag håller tummarna för att inbjudningskorten till dopet kommer idag. Jag beställde dom för en vecka sen, men jag hade fått mejl om att det kunde bli fördröjningar pga transporterna inte kunnat gå som vanligt tack vare vulkanutbrottet. Men jag hoppas, hoppas, hoppas att dom kommer idag så jag får börja skicka ut dom! :)
Har beställt kläder från HM äntligen, jag har längtat efter att får köpa lite nytt nu efter att magen är borta. Har också köpt en klänning till mig själv att ha på dopet och en skjorta åt Robin så nu är det bara flickornas klänningar kvar. Men jag blev så förbannad igår när jag satt och komponerade ihop min "shoppingbag" på HMs hemsida, för när jag var klar så smsade jag Robin och frågade om jag kunde beställa och då sa han såklart "vänta tills jag kommer hem". Och det gjorde jag, och när jag skulle titta i "shoppingbagen" igen så var ju alla varor borta. Jaha, tänkte jag och skulle då lägga i alla varor igen. Men då är flera av plaggen både till mig och flickorna slut! Jag blev rosenrasande och skyllde nog lite på Robin att han var tvungen att titta först, förlåt för det vännen. Men jag fick helt enkelt köpa lite andra kläder istället, så ingen skada skedd men jag blev så arg.
På lördag blir det nog IKEA, ska köpa matstolar till flickorna. Hade tänkt köpa nya HokusPokus stolar men det får bli senare. Har ju ett dop att lägga pengarna på nu. Och som alltid när man är på IKEA blir det lite annat smått och gott också. :)
Flickorna sover på soffan en stund så nu ska jag passa på att läsa lite bloggar.

Inga kommentarer: