lördag 10 april 2010

Sovit hela natten

Det är så skönt när tjejerna sover hela natten , man blir utvilad på ett helt annat sätt när man inte blir väckt flera gånger. Agnes vaknade visserligen för att nappen åkte ur två gånger men det var bara att ge henne den igen så somnade hon om.
Blev inget besök hos faster och kusin igår så vi ska ta det idag ist.


Är så trött när kvällen kommer så jag har inte orkat skriva något här, men tänkte berätta lite om våra "kvällsrutiner", det är absolut ingen märkvärdigt men jag tycker att det fungerar jätte bra.
Det börjar med ett varsitt bad omkring 19:00. Tjejerna badade tillsammans för första gången igår faktiskt! Jag har börjat lagt en handduk som jag viker flera gånger på golvet i badkaret, fyller badkaret med 5 cm vatten ungefär, och så lägger jag barnen på handduken och duschar dom. Jätte smidigt för det gör att dom kan sparka och plaska som dom vill. Våran badbalja (som är köpt på biltema) har blivit alldeles för kort! när jag badar tjejerna i den så sparkar dom mot ena kanten, vilket resulterar i att dom slår huvudet i den andra. När dom kan sitta själva kan jag använda baljan igen för den är väldigt djup och bra på det sättet, men på tok för kort!
Sen efter badet brukar dom få ligga på ett täcke framför tvn utan blöja, det är väldigt uppskattat, dom får titta på tv och vara naken! Sen vid 20:00 får dom "kvällsmat"( välling alltså, har inte börjat med fast föda än). Sen 20:30 är det läggdags! Då lägger jag dom i spjälsängarna och knäpper på speldosan. Jag lägger dom även om dom inte verkar trötta, dom somnar ändå. Jag får gå in några gånger och ge dom nappen tillbaka men dom somnar alltid!

Inga kommentarer: